מיתוג עסקים קטנים – האם הם באמת זקוקים לזה?

מיתוג עסקים קטנים - האם הם באמת זקוקים לזה?

בהחלט מאתגר!

מיתוג עסקים קטנים הוא בהחלט נושא מאתגר. בעלי עסקים קטנים צריכים להתמודד עם לא מעט אתגרים לאחר שקיבלו החלטה לפתוח עסק. אחד מהאתגרים העומדים בפניהם, הוא איך לחלק את עוגת התקציב הקטנה העומדת לרשותם. סדרי העדיפות לא תמיד ברורים להם והקצאת תקציב לטובת מיתוג ושיווק העסק, לרוב לא עומדת בראש הרשימה.
כל מי שאי פעם פתח עסק, ודאי נתקל במשפטים הללו:

שאני אוציא כל כך הרבה כסף על משהו שאני לא יודע בוודאות שיגרום להצלחת העסק?!

יש כל כך הרבה משימות חשובות ודחופות יותר!

הבן של השכנה יכול לעשות לי לוגו תמורת כמה שקלים! למה להוציא כ״כ הרבה כסף על תהליך מיתוג?

אני יכול להסתפק בלוגו ובדף פייסבוק כדי לשווק, אין צורך ביותר מזה! סתם הוצאה מיותרת.

מיתוג חשוב רק עבור חברות גדולות.

בסופו של דבר, לקוחות מגיעים אליי מפה לאוזן ואין שום טעם להוציא כסף על שיווק כי ממילא לא יועיל.

עוגת תקציב קטנה - מיתוג עסקים קטנים

ההתלבטות היא אמיתית ואין להקל בה ראש!

עוגת התקציב כל כך קטנה, שצריך לשקול בכובד ראש כל הוצאה ולהבין מהם התועלות והערך האמיתי של כל הוצאה כזו.
התוצאות של מיתוג טוב אינם מיידיות כמעט אף פעם. זה תהליך שנבנה ולוקח זמן רב עד שהמותג מתבסס והופך להצלחה. ומי מאיתנו לא רוצה עכשיו! גדול! מהר! חזק! וכמה שיותר!?
כל אלה גורמים לכך שבעלי עסקים רבים מדלגים על תהליך מיתוג מעמיק ורציני ומעדיפים במקומו, במקרה הטוב, משהו זריז, זול ולא ממצה רק כדי לסמן V בסעיף המיתוג.
ייתכן ובמקרים מסוימים, מיתוג לא צריך להיות בראש סדר העדיפויות ולעיתים אף רצוי שיתבצע בשלב מאוחר יותר. אולם ללא כל ספק, הסיכוי של עסק שעבר תהליך מיתוג להצליח ולהתקדם, עולה באופן משמעותי.

מיתוסים שכדאי לנפץ

אז לפני שניגש לבחון את הערך האמיתי של תהליך מיתוג עסקים קטנים, חשוב לנפץ כאן מספר מיתוסים שאני נתקל בהם מפעם לפעם.

לוגו חברת מכוניות

01 | יש לי לוגו, משמע אני ממותג!

לוגו הוא רק אחד התוצרים הויזואליים של תהליך מיתוג. הוא בהחלט חשוב, אבל ממש לא אומר שהעסק ממותג! בכדי לפתח זהות מותגית מבדלת, ייחודית ומשכנעת, המניעה לפעולה ויוצרת מאגר לקוחות קבוע ונאמן, לוקח הרבה זמן ונדרש הרבה יותר מלוגו.

לוגו אפל

02 | מיתוג זה לחברות גדולות! כבעל עסק קטן, אני לא יכול להרשות לעצמי תהליך כזה!

לא רק שאתה יכול להרשות לעצמך תהליך כזה, כדי להצמיח את העסק, אתה חייב תהליך שייצור בהירות ומיקוד בעסק. מעין מגדלור שינחה אותך בכל תהליך השיווק בכדי ליצור עסק יציב ומצליח.

לוגו חברת אומוייז

03 | את הלקוחות שלי לא באמת מעניין המיתוג!

את הלקוחות שלך לא באמת מעניין אם השתמשת בלוגו בצבע כחול בהיר או כהה, או בעיגול גדול יותר או פחות. סביר להניח שאת מרבית הלקוחות שלך זה לא מעסיק. מה שכן מעסיק את הלקוחות, זה שתקיים את הבטחת המותג. במילים אחרות, תהיה באמת כפי שאתה מציג את עצמך.

מיתוג עסקים קטנים הוא קריטי עבורם

חברות גדולות נהנות על פי רוב מתקציבי שיווק גדולים ומאנשי מקצוע האמונים על שיווק ומכירות. לרוב הן בולטות בתחומן ויש להם מעט מתחרים בסדר הגודל שלהם.

לעומתם, בעלי עסקים קטנים מוגבלים מאוד בתקציבי השיווק. כל פעילות השיווק והמכירות נופלת על כתפיהן הצרות שמעולם לא קיבלו הכשרה בתחום.

יותר מכל, הם צריכים להתמודד עם תחרות רבה סביבם ועל מנת לבלוט, הם צריכים להשקיע מאמצי על.
הנתונים לא משקרים! בסביבות 70% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל נכשלים ונסגרים כבר בשנתיים הראשונות לפעילותן. נשמע כמו נתון מופרך, אבל זו האמת!

אחת הסיבות המרכזיות לכשלונם של עסקים רבים, היא חוסר בולטות.
מרבית העסקים מדשדשים ומצליחים למכור את המוצרים/השירותים שלהם תוך ידיעה ברורה שיהיו תקופות בהן היקף המכירות יקטן מאוד. כולנו יודעים כמה קשה לבסס עסק יציב שיכול לצפות את היקף המכירות, לעמוד ביעדי המכירות השנתיים שהציב לעצמו ולהגדיל את קצב צמיחתו בהתאם.

בולטות מיתוג עסקים קטנים

בולטות זה שם המשחק!

הצלחה של עסק קטן תלויה מאוד במידה בה הוא מצליח לבלוט בתוך ״ים״ המתחרים הקיימים סביבו.
ללא כל צל של ספק, בעלי עסקים המציעים שירותים או מוצרים טובים, בשילוב מראה עקבי, מסרים ברורים ושמקפידים ליצור נוכחות בערוצי השיווק הנכונים, יוכלו לבנות לעצמם קהל לקוחות עקבי ונאמן.

דע את עצמך!

תהליך המיתוג הוא למעשה תהליך של מיקוד המחלץ ומזקק את החזון, המסרים, הבידול, הנראות והאופן שבו כל אלה יוצגו לקהל הצרכנים.

על מנת לצלוח את התהליך ולצאת ממנו עם ערך אמיתי ומקדם, כדאי להתייחס לשאלות הבאות להעמיק בהן ככל האפשר:

מי אתה? מיתוג עסקים קטנים

מי אתה?

  1. למה אתה עושה את מה שאתה עושה?
  2. מהם הערכים שהעסק נשען עליהם?
  3. מהו ה-DNA של העסק שלך ומהי החוויה הייחודית שהוא מציע ללקוחות שלך?
בידול - מיתוג עסקים קטנים

מה אתה עושה?

  1. מהן הבעיות שאתה מספק להן פתרון?
  2. מהו הבידול/ייחוד של הפתרונות שאתה מעניק?
לאן אתה רוצה ללכת? מיתוג עסקים קטנים

לאן אתה רוצה ללכת?

  1. מהו החזון?
  2. מהן השאיפות לעתיד?
  3. איך אתה רואה את העסק שלך בעוד אי אלו שנים?
איך הלקוחות שלך יגלו אותך? מיתוג עסקים קטנים

איך הלקוחות שלך יגלו את כל זה ויתפסו אותך ככזה?

  1. מהם המסרים המדוייקים שעליך להעביר?
  2. באיזה אופן אתה רוצה לספר את הסיפור שלך?
  3. באלו מדיות נכון לעשות זאת ואיך?
  4. כיצד תשמור על כך לאורך זמן?

אין הזדמנות שנייה!

אנחנו מכירים את האמרה המפורסמת: ״אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני״. חשוב מאוד לעבור תהליך מיתוג כאחד השלבים הראשונים של הקמת העסק, על מנת לבסס כבר בתחילת הדרך את הנראות והמסרים שמעונינים להעביר לקהל הלקוחות.
עסק שעבר תהליך מיתוג כבר בשלבי ההקמה, יסלול את דרכו בקלות וסיכויי ההצלחה שלו בשלבים מוקדמים, גדלה מאוד.

מגדלור - מיתוג עסקים קטנים

סבלנות!

חשוב לזכור שתהליך של מיתוג מייצר את אבני היסוד ואת העוגנים הדרושים לכל עסק על מנת לגדול ולהתפתח. הוא מהווה מעין מגדלור המנחה את בעל העסק בעת קבלת החלטות בכל אחד מתחומי העסק: ניהול, שיווק ומכירות.
לא מדובר בתהליך של זבנג וגמרנו!
זהו תהליך ארוך שלוקח זמן רב ודורש סבלנות רבה עד שמצליחים להטמיע אותו בקרב הצרכנים ומבססים קהל לקוחות עקבי ונאמן.

הצטרפו לניוזלטר שלנו

גלילה לראש העמוד

יש משהו שאתם רוצים לספר לנו? אנחנו פתוחים להקשיב.
מוזמנים למלא את הטופס ונשמח לחזור אליכם, להכיר ולהקשיב למה שתרצו לספר לנו

מוזמנים לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות ולהצטרף לקבוצת הפייסבוק שפ נעלה תכנים ששווים זהב כמעט מידי יום

דילוג לתוכן